13 Ekim 2009 Salı

Hayır, Hayır, Hayır!

Boğaza üçüncü köprü çalışmaları hızlandı. RTE, elinde megafonla karşı kampanyalar yürüttüğü ikinci köprünün açılmasından 20 yıl sonra üçüncü köprünün bizzat harcını kendisi atıyor. İnsan nasıl da değişiyor konuma göre. Ne oldu? Uluslararası otomotiv ve sermaye devleri devletlerin karar mekanizması masasında koltuk sahibi oldu, ne olacak?

Köprüye hayır, Allah'ın cezası iktidar bozuntusu! H-A-Y-I-R. Çünkü;

1. Ana amaç olan trafik sorununu çözmeyecek. Üç değil, yedi köprü de yapsanız, bu işin 'karayolu' yatırımlarıyla çözülmeyeceği açık.

2. İnsanları daha fazla otomobil almaya yönelteceği için hayır. Bunca çevre sorunu varken, yapılacak köprü, otomotiv satışlarına olumlu etki yapacak. Trafikte yeterince araç var, birileri kar yapacak diye fazlasına gerek yok.

3. Metroya ve altyapıya ihtiyaç varken, yüz milyonlarca dolar kaynak bu faydasız projeye aktarılacak. Bu ülkede sermaye, iş gücü ve zaman var mı bu kadar har vurup harman savrulacak?

4. İstanbul'un boğazda kalan tek gür ormanları Sarıyer ve Beykoz'un sırtlarını piç edeceği için hayır.

5. Muhtemel köprünün emlak ve hizmet sektöründe rant kapısını ardına kadar açıp, haksız kazanca ve aç gözlülüğe yol açacağını da unutmayın.

İstemiyoruz köprü-möprü! Akılcı kullanılan kaynaklar, birilerine peşkeş çekilmeyen projeler ve çevreci çözümler istiyoruz!

1 yorum:

  1. Herşey güzel de. Bu tırlar vapurlarla mı karşıdan karşıya geçecek acaba. Birinci köprüye otobüs-tır giremiyor. İkinci köprüye belli saatlerde tırlar alınıyor. Hem Türkiye 'Doğu ile Batı arasında köprü olacak' hem de köprüsüz kalacak. Evet bence de alternatif taşımacılık yaygınlaşmalı ama sırf muhalefet için 'Üçüncü Köprüye Hayır' demek de 'entel dallamalığı'

    YanıtlaSil