4 Ekim 2009 Pazar

Çok iyi iki TV programı

İki tane TV programı gördüm. Bayıldım. Fırsatı olanlar mutlaka izlemeli.

Birincisi, Habertürk'te yayınlanan 3 İnsan, 3 Öykü. Basit bir anı programı gibi duruyor, Soner Yalçın'ın Oradaydım'ını andırabilir. Ama bu programda birbiriyle ilintili 3 İnsan'ın hikayesi çapraz geçişlerle anlatılıyor. Metinleri ve müzik seçimiyle birlikte, dış mekanlardaki çekimleri de çok iyi.

İlk olarak Metin, Ali, Feyyaz'ı izlemiştim. Geçenlerde Tuncel Kurtiz'li bir bölüme denk geldim. Hayko Cepkin'li, Moğollar'ın yer aldığı harika belgeseller. Şunu bilir, şunu söylerim: İnsan hikayeleri, her zaman ama her zaman kurmacaya 30 basar.

Programın yapımcısı Cengiz Özkarabekir'e kocaman bir teşekkür ve tebrikler.

İkinci program, TRT Türk'te yayınlanıyor. Adem'in Seyir defteri. Barcelona'da yaşayan Kaliforniyalı bir dilbilimci Adam Isenberg'in Türkiye'nin dört bir köşesindeki gezilerini izliyoruz bu programda. Kanal 1'deki saçları karman çorman yalak bir abinin kahkaha efekti eşliğinde karılara sırnaştığı program da aynı formata giriyor, bu da. Haksızlıktan başka bir şey değil bu. Guardian ve Hürriyet; ikisi de 'büyük' gazete hesabı.

Adam Isenberg ve Yönetmen Senem Tüzen'in ellerine sağlık. Ayrıntılı bilgi ve yayın saatleri için şu adrese gidiniz: www.ademinseyirdefteri.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder