4 Aralık 2010 Cumartesi

The Books

Gazete ve dergi sayfalarıyla haşır neşir olduğum küçük yaşlarımda kitaplara sinir olurdum. İlkokula henüz başlamadan okumayı çat pat çözmüş biri olarak hep dergiler ön plandaydı benim için: Çünkü resimliydiler. Kitaplar ise sıkıcıydı.

Kitap okumayı alışkanlık haline getirmem lise yıllarımda oldu. Sonra kendi kitaplığımı oluşturmaya başladım. Üniversite ve sonrasında düzenli olarak kitapçı ve sahafa gitmeye başladım. Bir de baktım ki, hiç de fena olmayan bir kültür hazinesine sahip olmuşum. 'Hazine' demek biraz abartılı olabilir, zira ne kitaplıklar gördüm çevremde.

Ama istediğim gibi kitaplar satın alabildiğim ve bunları okuyabildiğim için şanslıyım. Onlara sadece uzaktan bakıyor, ya da okumaya elim gitmiyor olabilirdi. Oysa şimdi iyi bir kitap, beni heyecanlandırmaya yetiyor.

Yeni eve geçtikten sonra IKEA'dan şekilli bir kitaplık aldım. Bir gün oturup tüm kitaplarımı kategorilendirdim ve düzgün bir şekilde yerleştirdim beyaz raflara...

Aldığım kitaplar belli ilgi alanlarına ve yazarlara kümelendiği için hepsini sınıflandırıp öyle yerleştirdim rafa. Bulması daha kolay olsun diye. Kitaplığımın raf ayrımı ve kitap sayıları şöyle:

69 - Spor kültürü
21 - Sınıfsızlar
17 - Yaşantı
37 - Kültür
28 - Edebiyat
22 - Medya-İletişim
10 - Tarih
11 - Samsun
8 - Charles Bukowski
6 - İsrail-Filistin
4 - Eduardo Galeano
(Toplam 233 kitap)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder