31 Ekim 2010 Pazar

Mel'un yüzün parladığı bir patron siması

"Satılacak dedim, satılacak..."

Meymenetsiz suratıyla yüzümüze sümkürüyor bu cümleyi 'Modern Kastelli' Ali Ağaoğlu (*). Dikine yükselen yaşam alanlarını kendisi pazarlayan samimi bir 'mütayit' görüntüsü vermeye çalışıyor. Patavatsız ve sattıran reklam filmlerinin tanrısı Sinan Çetin ile enseye şaplak tanıtımlar çekmişler, eğleniyorlar ekranda. Samimiyet pozu vermeye çalışan, ama tamamen terse bir zengin züppeliği imajından öteye geçmiyor reklam filmi.

Ali Ağaoğlu, bir dönem zenginliği hoyratsızca yüze vurmanın ayıp sayıldığı bu ülkede, parasıyla har vurup harman savurduğu gibi, pis bir söylev çekiyor müşterilerine: 'Bu ülkede herkes bahçeli, güzel, villada gibi bir evde yaşamayı hak ediyor!'

Yok yaa! Vay benim insanlara şefkat dağıtan yardımseverim? Herkes hak ediyorsa, sevaba gir de, belli bir gelirin altındakilere 10 birim fiyat yerine 7 birim fiyata ver o zaman? Beyaz binaların yeşillikte semaya uzadığı reklam filmlerinde boş laf ebeliği yapmak kolay!

Bir önerim var. Modernitenin değiştirdiği yaşamımızı, reklam ekranlarından okuyalım. 20 yıl önce ağırlıkla neler vardı reklam filmlerinde? Ailevi basit tüketim araçları: Mintax, Ace, Ülker, Ona Ayçiçek... 10 yıl önce neler vardı? Otomobiller ve bankalar. Reklam kuşakları dönen lastiklerden ve kredi kartlarından geçilmiyordu. Şimdi? Konut ve morgage reklamları.

Peki bu sadece 'görece' zenginleştiğimizin mi bir yansıması? Yoksa düşüncesiz bir kapitalizm pompalaması mı? ABD'nin 10 yıl önce yaşadığı bu süreçteki korkutucu 'mortgage intiharları' ne olacak? Herkese sırtlanması çok kolay bir şey sunulan binlerce liralık yıllara yayılan ödeme, nasıl zorunluluğa dönüştürülüyor?

Sonra? Sonrasında Ağaoğlu Patron buyuruyor: 'Bu ülkede herkes lüks evde yaşamayı hak ediyor!'...

Kapitalizmin mel'un yüzünün bu derece parladığı 'patron siması' görmemiştim. 'Herkes hak ediyor' derken yüzündeki sinsi gülüşe dikkat edin Ali Ağaoğlu'nun. Anlayacaksınız ne dediğimi.

---
(*) Son dönemin hızlı yükselen müteahhitlerinden. Kendisine ait şirket sitesi Mylife'ta 'Ali Ağaoğlu 1.2 milyon değerinde 2 lüks araba aldı' haberini manşet yaptıracak kadar görgüsüzleşebilen bir insanoğlu. Sıfat bulmakta zorlanıyorum.

1 yorum:

  1. Bende yazacaktım ama sen önce davramışsın. Pezo birde diyoki reklamda 10binliraya herkes ev sahibi olacak. Evlen fiyatları 350binde aşağı değil. Acaba benim işçimin maaşı 5bin tl olduda benim mi haberim yok yoksa siz mi başka Türkiye'de yaşıyorsunuz?

    YanıtlaSil